Tehnilised juhendid, KKK

Oma laptopi lülitamine võrku

e-post

Printimine

Paroolid, sisselogimine

Kodukataloogid, kettalimiidid, kaugtöö jne

Microsoft DreamSpark Premium programm ja Microsofti tarkvara

Student Advantage ja Office 365 ProPlus tudengitele

Oma laptopi lülitamine võrku

1. Mida teha, et oma laptop kolledži võrku lülitada?

Sülearvuti lülitamiseks võrku on kolledži ruumides 2 võimalust: kaabliga või WIFI abil. Selleks, et kasutada võrku kaabliga, tuleb eelnevalt oma võrgukaardi MAC aadress registreerimiseks saata aadressile Siim.Kruusmaa@itcollege.ee.

2. Kuidas ma leian oma laptopi MAC aadressi?

Seda on võimalik tuvastada järgnevalt:

Windowsi all:

Start -> Run -> cmd -> ipconfig /all

Tulemusena kuvatavas infos leidub sektsioon “Ethernet adapter Local Area Connection”, mille all ongi kirjas “Physical Address”, näiteks 00-11-85-F1-EE-A1.

Linuxi all:

Terminali aknas anda käsk “ifconfig”, vajaliku info saab kätte eth0 sektsioonis tähisega HWaddr, näiteks 00:11:85:F1:EE:A1

3. Mida peab tegema, et WIFI-ga ühenduda?

WIFI võrk on IT Kolledži hoones tudengitele vaba, seetõttu pole sellega ühendumiseks vaja end registreerida. DHCP server annab ip aadressi automaatselt. Olulisim parameeter – SSID – on “itcollege”.

4. Millistes kolledži ruumides saab kaabliga võrku kasutada?

II korruse lugemissaalis (ruum 207) on seinas vastavalt tähistatud võrgupesad. Arvutiklassides ei ole mõtet oma arvutit klassiarvuti kaabli külge ühendada, selle tulemusena võib sülearvutile eraldatud ip aadress “lukku minna”.

üles

e-post

1. Kuidas ma oma postkasti pääsen?

Kõige mugavam on kasutada ITK veebi esilehel olevat linki E-post, seal tuleks sisestada kõikjal kolledži infosüsteemides kehtiv kasutajanimi (kuid veidi teisel kujul: kas kasutajanimi@itcollege.ee või ITCOLLEGE\kasutajanimi) ja parool.

2. Millised on POP3 ja IMAP seaded minu postkasti jaoks?

Oma postkastile lähenemiseks tuleks kasutada selliseid andmeid :

POP3
Serveri nimi: outlook.office365.com
Port: 995
Krüptimismeetod: SSL

IMAP
Serveri nimi: outlook.office365.com
Port: 993
Krüptimismeetod: SSL

SMTP
Serveri nimi: smtp.office365.com
Port: 587
Krüptimismeetod: TLS

3. Kui suur on mu postkasti maht?

Postkasti maksimaalne maht Office365 pilves on 10GB.

4. Kuidas suunata oma kirjad mingile teisele aadressile?

Selleks tuleb logida oma postkasti, vajutada ekraani paremal ülaosas oma nime taga olevale hammasratta ikoonile, seejärel valida Options -> Mail -> Accounts -> Forwarding -> Start Forwarding, sisestada soovitud aadress ja vajutada Save.

üles

 

Printimine IT Kolledžis

1.  Kuidas on printimine organiseeritud?

Vastavalt Kolledži nõukogu otsusele 10. märtsist 2016. a. on määratud printimislimiit 50 lk semestris tasuta. Tasuta limiidi ületamisel on printimistasu 0,05€  lehe kohta.

2. Kuidas ma saan omale limiiti juurde osta?

Seoses IT Kolledži ja TTÜ liitumisel toimunud muudatustega on printimislimiidi juurdeostmine ajutiselt peatatud. Loodame probleemi peatselt lahendada.

3. Kas mu kasutamata limiit kandub edasi järgmisse semestrisse?

Kasutamata jäänud limiit pikeneb kevadsemestrisse, kuid mitte järgmisse õppeaastasse.

4. Kui ma vajutan “print” nuppu, kust ma siis oma töö leian?

Lugemissaalis printides saab oma töö kätte sealsamas olevast printerist. Kõikides arvutiklassidess on samuti printer kohapeal olemas.

5. Kuidas ma saan teada, kui palju mul veel limiiti alles on?

Selleks tuleb tegumiribal paremas nurgas avada varjatud ikoonid ja klikata seal leiduvale PaperCut rohelisele ikoonile. Avaneb väike aken, kus on kirjas allesolev printimislimiit. Kui valida selles aknas link Details, avaneb veebileht, kus kuvatakse kasutaja täielik printimisajalugu.

üles

 

Paroolid, sisselogimine

1. Tahan oma parooli muuta, kuidas see käib?

Alates ITK ja TTÜ liitumisest toimub parooli muutmine lehel https://pass.ttu.ee, kuhu tuleb selleks logida ID kaardi või mobiil-ID abil. Peale sisselogimist tuleb valida sakk “Vaheta parool” ja sisestada parool, mis vastaks allpool toodud tingimustele.

NB! lehel https://pass.ttu.ee parooli muutmine mõjub koheselt, korraga muutuvad nii ITK domeeni kasutaja kui ka TTÜ Uni-iD parool.

2. Olen oma parooli ära unustanud. Kuidas saan sisse logida?

Tuleks leida võimalus logida lehele https://pass.ttu.ee ID kaardi või mobiil-ID abil ja edasi juhinduda juba eelmisest punktist.

E-õppe keskkonnas Moodle saab ununenud parooli uuendada valides avalehel sisselogimise akna alt lingi “Lost password?”/”Salasõna ununenud?” ning sisestades seejärel avanenud lehel sobivasse kasti oma kasutajanime või e-posti aadressi. Peale nupule “Search”/”Otsi” klõpsamist saadetakse parooli lähtestamise info kaustaja isiklikule e-posti aadressile.

3. Olen TTÜ tudeng ja mul ei ole IT Kolledži kontot. Kuidas saan arvutiklassis sisse logida?

ITK ja TTÜ süsteemid on integreeritud, mistõttu saab kolledži arvutiklassides (ja muudes kolledži süsteemides nagu elab, wiki jne) sisse logida TTÜ Uni-ID abil.

Kasutajad, kes omasid TTÜ Uni-ID kontot enne 1.08.2017, peavad enne kolledžis sisselogimist lehel https://pass.ttu.ee seadma uuesti oma salasõna.

üles

 

Kodukataloogid, kettalimiidid, kaugtöö jne

1. Kui palju on mul oma kodukataloogis (H: kettal) ruumi?

1 GB

2. Mis juhtub, kui ma selle piiri ületan?

Lubatud kettakasutuse piiri (quota) ületamisel võivad tekkida probleemid Linuxi all sisselogimisel.

3. Ma logisin esimest korda sisse ja mu kodukataloogis on mingid punktiga algavad failid, mida mina pole sinna pannud. Kas võin need kustutada?

Need failid on tekitatud automaatselt kasutaja loomisel ja on vajalikud Linuxi all sisse logimisel, nad on seotud töölaua ja muude sätetega (kui oled juba korra ka Linuxi all sisse loginud, on neid faile seal veelgi rohkem). Seega neid faile kustutada ei tohiks.

4. Kuidas ma saan oma kodule väljastpoolt ligi?

ssh või secure ftp abil serverisse enos.itcollege.ee sisenemisel satudki oma kodukataloogi.

5. Miks ei õnnestu mul teha ftp-d oma kodukataloogi?

ftp on ebaturvaline ja see protokoll pole meie tulemüüris lubatud. Seetõttu on soovitav kasutada secure ftp vahendeid, näiteks WinSCP: http://winscp.net/eng/index.php.

6. Kuidas saada väljastpoolt ligi “Avalik” kataloogile?

“Avalik” asub serveris enos.itcollege.ee sellises kohas: /export/Avalik ja sinna saab ligi oma IT Kolledži kasutajanime ja parooliga.

üles

Microsoft Imagine Webstore ja Microsofti tarkvara

1. Mis on Microsoft Imagine Webstore?

MIcrosoft Imagine Webstore (endised nimed DreamSpark, MSDN Academic Alliance) on põhjalik ja soodne võimalus tudengite, õppejõudude ja teaduspersonali varustamiseks uusima Microsofti tarkvaraga. Programmiga liitunud õppeasutustele võimaldatakse juurdepääs Microsofti tootearendusvahendite, serverite ning platvormide täielikule komplektile, mida pidevalt uuendatakse. IT Kolledž on programmiga liitunud.

2. Millist tarkvara see programm sisaldab?

Programmi raames on kättesaadav suurem osa Microsofti servertarkvarast, operatsioonisüsteemidest ja arendusvahenditest:

  • Microsoft Windows
  • Microsoft Visual Studio Professional
  • Microsoft SQL Server
  • Microsoft Sharepoint Server
  • Microsoft Systems Center
  • Microsoft Visio
  • Microsoft Project
  • Microsoft Office mõned komponendid

3. Millised on programmi tingimused, mida selle raames tohib teha ja mida mitte?

  • Programmi tarkvara tohib kasutada ainult õppe- ja uurimistöö otstarbel (tarkvara ei tohi kasutada näiteks kooli infrastruktuuri jaoks).
  • Tarkvara ei tohi kasutada kommertseesmärkideks (näiteks töö, mis toob rahalise kasumi). Seega tööarvutisse tarkvara installeerida ei tohi.
  • Microsoft Imagine Webstore-st saadud tarkvara kasutusõigust ei oma mitte tudeng, vaid IT Kolledž, kes lubab oma tudengil seda tarkvara kasutada.

4. Kuidas tudengid tarkvara kätte saavad?

Tarkvara hankimiseks on vaja sisse logida Imagine Webstore-i. Süsteemi kasutamiseks vajaliku kasutajatunnuse saab iga tudeng peale sisseastumist automaatselt, see saadetakse tudengi e-posti aadressile. Kui kirja ei ole saabunud või on tekkinud probleeme sisselogimisel, tuleks pöörduda programmihalduri poole aadressil dreamspark@itcollege.ee.

IT Kolledži Microsoft Imagine Webstore

üles

 

Student Advantage ja Office 365 ProPlus tudengitele

Microsoft Student Advantage programm võimaldab nüüdsest pakkuda kõigile IT Kolledži tudengitele Office 365 ProPlus paketti tasuta.

  • Office 365 ProPlus on Office täisversioon ja sisaldab endas: Word, PowerPoint, Excel, OneNote, Outlook jne.
  • Iga tudeng võib installida Office ProPlus-i kuni viiele isiklikule arvutile ja kuni viiele mobiilseadmele. Office mobiilsed versioonid on kättesaadavad iPhone ja Android seadmetele, Windows Phone seadmetes on see tarkvara vaikimisi juba olemas.
  • Kes soovib seda võimalust kasutada, peab saatma vastava soovi subjektiga „Office 365 ProPlus“ aadressile office365@itcollege.ee.

Office 365 ProPlus installeerimine, PC/Mac

  • Veenduge, et teie postkasti on saabunud teade Office litsentsi lisamise kohta teie kontole.
  • Logige sisse oma postkasti, klikake üleval paremal nurgas oma nime taga olevale hammasratta ikoonile ja valige Office 365 settings.
  • Office 365 settings menüüs valige Software.
  • Valige soovitud keel ja vaadake üle süsteeminõuded arvutile (kui süsteeminõuded pole täidetud, on allpool oleva lingi abil võimalik valida installimiseks eelmine versioon Office Professional Plus 2010).
  • Vajutage Install nupule protsessi käivitamiseks. Valik PC-le või Mac-ile vajaliku paketi osas tehakse automaatselt. Vaikimisi on valitud 32-bitine Office, aga soovi korral on võimalik valida ka 64-bitine versioon.
  • Salvestage ja käivitage installifail, edasi järgige installi käigus tulevaid juhiseid.

Installeerimine mobiilseadmetele

  • Minge oma mobiilseadme süsteemile vastavasse veebipoodi (iOS seadmed – App Store, Android seadmed – Google Play).
  • Otsige terminit Office Mobile.
  • Installige äpp oma seadmele.
  • Kui install on lõppenud, avage äpp.
  • Sisselogimisaknas sisestage oma kolledži täispikk e-posti aadress, edasi valige Organization account ja sisestage oma parool.

Student Advantage KKK

üles

Lisainfo:
Siim Kruusmaa, infosüsteemide juht
Siim.Kruusmaa@itcollege.ee
Tel. 6285 823